onsdag 5 oktober 2016

Uppgift 1

Uppgift 1

Arbeta med bildbehandling .
T.ex. fixa ljuset, skuggor, mättnad, beskär, ta bort fläckar, gör flytande etc.
Redovisa ditt resultat på fem valfria bilder.
Skriv även en liten sammanfattning på de olika verktygen som du använt under varje bild.

Resultat:

Före

Efter
 
 Här har jag använt ”beskär” verktyget i Camera Raw och ”justeringspenseln” i Camera Raw för att få upp ljuset och skärpan.

Före

Efter
 Här har jag använt ”klonstämpeln” i Photoshop för att retuschera bort mynta bladen på drinkarna och även här justerat ljuset en aning.

Före

Efter
Här har jag använt ”skugga” verktyget i Photoshop för att ljusa upp balkongen och få fram mer detaljer som försvinner i skugga.  

Före

Efter
Här har jag använt ”gör flytande” verktyget i Photoshop och gjort om min guddotter. har skrattat väldigt mycket med detta verktyg. 

Före

Efter
Här har jag använt ”lyster” och ”intensitet/kontrast” i Photoshop för att rädda en mörk bild och fixat mättnaden för att få fram en naturlig hudton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar